Cum ne pregatim de Postul Craciunului

 

Anul trecut, pentru Postul Pastelui, am elaborat pentru fete un program mai amanuntit  (despre care am scris aici), cum si ce facem in fiecare saptamana. Au fost foarte incantate si desi pentru Craciun aveam un alt ritual, am cazut de acord sa repetam experienta, doar cu usoare modificari/adaptari.

Am reusit sa reiau si vechiul nostru obicei, de a le scoate la cofetarie la Lasatul de sec, asa cum o facusem si in anii anteriori si s-au bucurat și mai tare.

Spre deosebire de biletelele din Postul Pastelui, acestea sunt acum numerotate de la 1 la 6, in asa fel incat sa le caute pentru saptamana 1 pe cele cu 1, pentru saptamana 2 pe cele cu 2 s.a.m.d. Am vrut in felul acesta sa nu nimereasca de exemplu biletul cu Postul de dulciuri in saptamana cu Sfantul Nicolae cand le-ar fi fost mai greu sa posteasca de ceea ce sigur Sfantul le va da in dar, caci in rest, oricum intelegerea a ramas aceeași, fara dulciuri tot postul in afara de cele facute de noi in casa. Sau sa nu cumva sa tragem biletelul cu Felicitarea pentru bunici fix in ultima saptamana si sa nu mai aiba timp sa ajunga la destinatari.

 
Si pentru ca stiu ca pentru gospodine in general si pentru mamici indeosebi, perioada postului este mai solicitanta in ce priveste pregatirea meselor, eu, (care ani de zile am functionat pe liste, am ales sa imi formez un meniu de baza pentru toata perioada anului, dupa care ma orientez si in posturi si in afara posturilor si pe care il puteti gasi aici) m-am hotarat sa postez saptamanal aici, pe zile, ce voi avea eu in plan sa gatesc, poate o fi de folos si altor mamici gospodine:

Luni

Micul dejun: Unt de arahide cu miere

Pranz: Orez cu varza murata

Cina: Paste cu busuioc

Marti

Micul dejun: Unt de arahide cu gem

Pranz: Cus-cus cu muraturi

Cina:  Guacamole

Miercuri

Micul dejun: Zacusa made my Mami

Pranz: Mancarica de fasole cu muraturi

Cina: Supa de linte

Joi

Micul dejun: Branza tofu cu legume

Pranz: Cartofi la cuptor cu salata de varza proaspata

Cina: Placinta cu varza

Vineri

Micul dejun: Hummus

Pranz: Salata orientala

Cina: Supa de legume

Sambata

Micul dejun: Paine prajita cu avocado

Pranz: Legume la cuptor cu muraturi

Cina: Chifle homemade cu chifteluțe de naut și castraveți murați

Duminica

Micul dejun: Sfanta Impartasanie

Pranz: Peste cu legume 

Cina: Pasta de ton cu ceapa verde

Sa avem un post cu folos!

Comments

Post a Comment

Popular Posts