Meniu saptamanal

 

De cand am inceput cu gradinita prima data, organizarea zilei a devenit o provocare. Imi doream sa le fac pe toate perfect: masa sa fie la timp, copilul sa petreaca mult timp afara, curatenie non-stop si timp pentru mine sa crosetez si sa stau la povesti cu sotul.

Pentru ca nu toate imi ies perfect, dar tot tin sa ma organizez incat sa nu ajung istovita, nemultumita si mereu cu reprosuri atat fata de mine cat si de restul familiei, am incercat de-a lungul anilor fel si fel de modele de organizare pe toate planurile. De la an la an le schimb, pentru ca nevoile sunt diferite si pentru ca sunt mereu in continuare de o solutie mai buna...dar nu perfecta, am renuntat la utopii, incerc sa fiu cat mai realista😁.

In privinta meniului, vreau sa spun ca am incercat tot felul de solutii. Imi faceam lista saptamanal cu ce vreau sa gatesc, dar nu mi-a iesit. Aveam trecut pe marti lasagna, dar eu gaseam in magazin vinete la reducere si sfarseam prin a gati salata de vinete. Asa ca nu, asta nu a mers. 

Am incercat sa urmaresc retete din reviste sau online si sa imi stabilesc ca saptamana aceasta le voi urmari pe unele, dar nu...nu gaseam in saptamana respectiva ingredientele de care aveam nevoie pentru un anume meniu si sfarseam prin a arunca niste cartofi in cuptor. Sau si mai rau: gateam broccoli gratinat (ca deh, asta era recomandarea zilei) si cand toata lumea incepea cu Bleah, ma apucam de plans si scoteam niste branza cu rosii din frigider si  asa sfarseam in liniste cina .

Asa ca de anul trecut am incercat altceva: sa fac o schita saptamanala in care sa incerc sa acopar o gama larga de mancaruri pe care stiu ca le consumam fara a stramba nimeni din nas si dupa care, orientandu-ma, mi-e mai usor sa stiu ce trebuie sa cumpar, cand si ce gatesc in ziua X, fara sa ma agit de dimineata incepand, sau sa nu pot dormi cu o seara inainte gandnin ce voi gati pe a doua zi.

Nu stiu daca va va fi sau nu de ajutor, dar pentru mine a fost o adevarata scapare. Fetele stiu ce le asteapta in fiecare zi (asta nu inseamna ca nu facem si exceptii, doar ca pe general urmaresc schema si mi-e foarte simpu) si asta le confera si lor o liniste si un calm, nu mai avem parte de furtuni de genul: Aaa, dar de ce branza pe paine? Eu voiam unt cu miereeeee. Ueeaaaa😭.

Pentru ca schema sa fie adecvata si pentru perioada posturilor, am incercat sa asez meniurile in asa fel incat sa apara si mancaruri de post pentru acele zile care in mod obisnuit nu sunt marcate ca zile de post. Aceste mancaruri vor fi trecute cu litere ingrosate.

Luni

Micul dejun: Unt (de arahide) cu miere

Pranz: Supa de pui/Orez/Bulgur/Cus-cus/Quinoa cu salata

Cina: Mamaliga cu branza / Paste cu branza/ Salata cu chiftele de post

Marti

Micul dejun: Unt (de arahide) cu gem / Iaurt (vegetal) cu cereale

Pranz: Supa de pui / Orez/Bulgur/Cus-cus cu salata

Cina: Carne cu salata / Orez cu salata

Miercuri

Micul dejun: Carobela (o pasta tartinabila cu gust de ciocolata facuta din carob -de aici si denumirea- vegetala si care nu contine zahar. Singura chestie de acest fel pe care am gasit-o fara zahar, in doua variante: neagra si neagra cu alb). 

Pranz: Linte/ Fasole/Mazare/Varza/Salate

Cina: Guacamole/Alte paste tartinabile (Vezi aici alte idei)

Joi

Micul dejun: Oua fierte cu branza (Tofu) si legume

Pranz:  Supa de orice fel cu carne/Cartofi piure/la cuptor/fierti/sau in salata orientala/Salate

Cina: Placinta cu branza/cu ciuperci/cu varza/cu carne(quiche cu pui)/Pizza/Tortilla

Vineri

Micul dejun: Guacamole/ Zacusca/ Alte paste tartinabile

Pranz: Supa de legume/ Cartofi piure/la cuptor/fierti/sau in salata orientala/Salate

Cina: Paste cu sosuri vegetale (rosu, de busuioc, cu nuci caju etc)

Pentru mine, schema este simpla:

 Lunea si Martea merg pe orez (ne place tuturor in orice forma, pur si simplu alb, doar fiert cu sare, sau mai complex gatit, cu morvoci, ceapa, bulion, verdeata etc) sau cele inrudite cu el: cus-cus, quinoa si bulgur.

Miercurea merg pe leguminoase,

Joia si Vinerea pe cartofi gatiti in diverse forme.

Restul, se pregateste usor, dar stiind de ce am nevoie pe zile, imi sunt mai la indemana si mai usor sa le asez pe masa.

In speranta ca v-am fost de ajutor, astept sugestii noi de imbunatatire a listei si recomandari de mancaruri pe care le mancati cu placere si se gatesc usor.

 

Comments

Popular Posts