Cum am invatat despre Africa

                                     

Gata, am terminat cu Europa si am inceput studiul continentului african, la alegerea lor.

Am imbinat studiul cu joaca, profitand de jucariile de la Playmobil reprezentandu-i pe regina Cleopatra a Egiptului, alaturi de Iulius Cezar si un servitor. Fetele au construit si o piramida din Lego ca sa fie setul complet si piesa de teatru a fost gata.

Am pus in scena, separat, si un safari folosindu-ne de animalele pe care le aveam in colectia noastra si ceva Lego.

Pentru lectura, ne-au fost de folos destule materiale. Am avut cartea Basme africane de la editura Cartea copiilor de unde am aflat detalii semnificative despre fauna, flora, port traditional, obiceiuri culturale sau culinare. Iar povestile lor chiar au un stil complet diferit fata de cele romanesti cu care sunt ele familiarizate.

                                     
  




Si din 10 minuni ale lumi povestite copiilor si Aventurieri si exploratori (o comoara de carte  aparuta la editura Casa copiilor care le permite celor mici (si nu numai) sa intre in pielea unui arheolog ridicand ferestrutele in spatele carora se afla alte poze si alte informatii ) am aflat despre piramide, faraoni, comori ascunse.




Si lectura nu s-a terminat aici. Ne-am folosit si de un volum din colectia Scoala celor 7 pitici aparuta la editura Litera, volum dedicat popoarelor lumii, in care, pe langa concisele, dar foarte utilele informatii, am avut si o activitate: un covor traditional de completat folosindu-ne de culori.

                                                    

 Colectia Micii mei eroi nici de data asta nu ne-a lasat la greu si ne-a oferit acest volum dedicat ultimei regine-faraon, Cleopatra a Egiptului.

 
Iar dupa ce toate informatiile astea au fost rumegate indeajuns incat sa stim cum arata continentul, unde se afla el asezat pe globul pamantesc, ce animale traiesc acolo, am trecut si la alte activitati cu ceva mai multa implicare.

Tatiana a lipit dintr-o carte cu abtibilduri toate acele animale pe care le recunoastea de pe harta ca ar trebui sa se regaseasca in Africa.



Iar Irina a construit un planiglob pentru care a decupat si lipit Africa alaturi de Europa, pozitionate corect in urma studiul unei harti mai mari si in detaliu.

Dupa care, fiecare din ele au avut cate doua lucrari de facut, potrivite interesului afisat dar si varstei fiecareia din ele. Le afisez aici in ordine crescatoare😀:



Impreuna si-au facut si cate un colier african din farfurii de unica folosinta pe care au lipit paste, cate o bratara pentru picior si masti tribale din carton, bete si multe culori:


Dar cea fost cel mai interesant, a ramas pentru la urma. Stiti cum e...ca atunci cand mananci mai multe chestii si lasi pentru la sfarsit ce e mai bun ca sa ii poti pastra pentru un timp mai indelungat gustul in gura😂: mumificarea unei rosii, iar pe alta am lasat-o asa, simpla, ca sa vedem ce se petrece cu ele peste cateva saptamani. Va las aici doar pozele de la inceputul procesului de mumificare, nu si cele de dupa cateva saptamani pentru ca ....bleah, chiar daca mirosul nu se transmite virtual, chiar si numai privelistea nu este cea mai de dorit. Dar macar stim ca bicarbonatul amestecat cu sare chiar au pastrat rosia intr-o stare destul de acceptabila pentru a pricepe intr-o masura oarecare ce se intampla cu corpurile faraonilor dupa ce erau supusi acestui proces de mumificare. Irina si Tatiana au fost foarte incantate, doar Sofia nu a vrut sa participe decat in rolul de observator, caci nu a vrut sa "chinuie o biata rosie"😏






Comments

Popular Posts