Cum am invatat despre Grecia

 

Iata-ne ajunse si la capatul acestui proiect dedicat invatarii despre Europa si am ales sa incheiem cu o lectie inchinata frumoasei si nemuritoarei Grecii.

 Asadar am terminat cu cartea despre continentul  nostru în abtibilduri,  din celelalte ramanand sa lipim in continuare cand vom trece la continentele ramase.

                                       

Pentru Grecia nu pot spune ca m-am incumetat la gatit prea multe, de fapt mai nimic...am facut o salata greceasca "a la mami", pentru ca nu ma pot lauda c-as ști exact cum se face o salata de-a lor, dar adaugand niste branza si masline pe langa toate celelalte legume, le-am incantat peste masura asa incat mi-au declarat ca vor completa in albumul lor la anul, la mancare favorita salata greceasca in locul pastelor cu branza😂.

 Iar pentru dulciuri am profitat de saptamana greceasca din Lidl si am cumparat niste baclava cu care sa ne indulcim un pic si noi in post.                     
Dupa care am citit...am citit  mult, ca am avut material. Am inceput cu 2 mituri expuse pe scurt si ilustrate foarte frumos in aceste doua carticele pe care le avem din Jumbo la un pret derizoriu.

Si am continuat sa le vorbesc eu despre alte mituri si alte zeitati mitologice din cultura greceasca ce au dat nastere atator povesti si au influențat cultura intregii lumi fiind sursa de inspiratie pentru artisti din toate colturile lumii. Am apelat astfel la cartile noastre in engleza, cea cu abtibilduri de la Usborne, si am aflat astfel ca mitul Pandorei este, de pilda, in Africa cunoscut ca mitul paianjenului Anansi care, desfacandu-si din greseala geanta pe care o voia doar pentru el, imprastie intelepciunea peste tot in lume.


Am descoperit istoria Partenonului, templul dedicat zeitei razboiului, Atena, al carei nume il poarta si azi capitala acestei tari, din cele 10 minuni ale lumii povestite copiilor aparuta la editura Rao.


 Apoi am privit si admirat picturile lui Sandro Boticelli, Nasterea lui Venus fiind asezata si pusa in rama pentru toata perioada dedicata Greciei (am pregatit pentru ele o rama in care periodic le schimb picturi celebre, pentru a se obisnui cu opera respectiva - un exercitiu mai mult pentru Sofia care mergand la pictura, a tot avut in ultima vreme de imbinat tot felul de stiluri cu care este mai mult sau mai putin impacata😕).

Pentru asta, am calatorit cu prietena noastra Katie prin muzeu, ca sa facem cunostinta cu subiectul si personajele altor tablouri ale aceluiasi pictor.

 Si ca activitate au avut de adaugat elementele lipsa de la anumite creaturi mitologice (gen aripile lui Pegas) si sa realizeze propria lor creatura mitica.



 
Am apelat, fireste, si in cazul Greciei la prietenii nostri de nadejde, Micii mei eroi si am aflat o gramada de lucruri interesante despre Alexandru cel Mare, Arhimede si Platon.

Si am sfarsit prin a face un puzzle cu Europa la care pentru prima data au participat toate fara ajutorul vreunuia dintre noi.

PS: poza de deschidere pentru aceasta postare (reprezentand cele trei muze: Thalia, Eufrosina si Aglae) reprezinta si raspunsul meu la intrebarea pe care o primesc de nenumarate ori (De unde toate aceste idei?) : de la aceste 3 muze (pardon 4, doar ca cea mai mica ma inspira momentan pentru alte lucrari😆).

Au fost atat de incantate sa joace rolul celor trei gratii infasurate in esarfele mele si sa recite poezii pentru bunici!



Comments

Popular Posts