Vorbe de duh

 

Continuand seria Vorbelor de duh ale Tatianei mele (4 ani), trec aici pe cele din ultima luna, asa cum apar ele si in albumul ei:

1. In sambata praznuirii Sfintilor Trei Ierarhi, Tani nu vrea sa mergem la biserica si pleaca in cele din urma doar surorile mai mari impreuna cu tati. Eu incerc sa aflu motivul, stand impreuna cu ea la masa.

Tani: Pentru ca nu-mi place cand sunt mai multi parinti.

Eu, crezand ca se refera la perioada cand a fost Episcopul la noi la Hram, o asigur ca azi nu ar fi fost nici un alt parinte, in afara de al nostru.

Tani: Ba da, tu ai zis aseara* ca azi vin trei Parinti, unul.....Gura de Aur!

*Cu o seara inainte le spusesem celor mari ca a doua zi sunt praznuiti Sfintii Trei Ierarhi si le intrebasem daca isi mai amintesc activitatile pe care le pregatisem pentru ele cu un an in urma, iar ele bucuroase i-au numit pe cei Trei Sfinti Ierarhi si au declarat ca vor sa mai repetam activitatile (le gasiti aici) si asta a fost tot.

-------------------------------------------------------------------------------------

2. Tani: Mami, eu nu vreau sa imbatranesti. Tu ce crezi ca zice Dumnezeu?

Eu: Nu stiu, vorbeste tu cu El.

Tani: Bine, o sa vorbesc cu El acum cand mananc iaurtul. 

Tani (dupa cateva secunde): Gataaaaa, am vorbit.

Eu: Si ce a zis?

Tani: Nu stiu, ca El vorbeste cu mine in gand, dar eu am vorbit cu El incet. Trebuie sa vorbeasca cu mine tare daca vrea sa Il aud.

---------------------------------------------------------------------------------------

3. Tani: Mami, noi trebuie sa mancam si sa traim ca sa nu murim?

Eu: Mda, dar cum ai ajuns tu la concluzia asta?

Tani: Pai tu odata mi-ai zis ca eu am nevoie sa mananc ca sa cresc mare, iar cand te-am intrebat de ce tu si tati mai mancati daca nu mai cresteti, mi-ai zis: ca sa traim! Atunci inseamna ca trebuie sa mancam si sa traim ca sa nu murim!

---------------------------------------------------------------------------------------

4. Facand o activitate cu Tani, o rog sa imi arate pe carte animalele domestice.

Tani: gasca, rata, pisica si ...(se gandeste putin) cainele.

Eu: Da, foarte bine, cainele pazeste curtea omului, nu?

Tani: Da, dar noi, mami, nu avem nevoie de caine pentru ca pe noi ne pazeste Dumnezeu.

-----------------------------------------------------------------------------------

5. Eu insistam la tati sa isi scoata laptopul afara si sa lucreze de la masa din gradina pentru ca era foarte cald si i-ar fi prins bine. 

El refuza pe motiv ca ii bate soarele in ecran si nu o sa vada si ne tot contraziceam.

Tani: Mami, nu il mai bate la cap pe taticul meu iubit ca sa il doara capul si sa ajunga ca ala din cartea mea mare.

Eu: Ca cine? Care carte mare?

Tani: Adica FIX ca Beethoven.*

* Facea aluzie la faptul ca pe Beethoven a inceput sa il doara capul si cand a mers la doctor a aflat ca avea probleme cu auzul, mai tarziu ramanand definitiv surd.

----------------------------------------------------------------------------------

6. Dupa o iarna intreaga de pauza la saritul in trambulina, Tani a facut febra musculara asa cum ma asteptam, doar ca la ea s-a manifestat puternic, durand-o atat de tare ca plangea cand incerca sa sara. I-am recomandat sa faca o pauza de 3 zile si a ascultat.

Tani (dupa trei zile, bucuroasa): Mami, nu ma mai doare decat foarte putin!

Eu (neincrezatoare): Cat de putin?

Tani (ca sa ma convinga):  Putin....cam cat o bacterie.

----------------------------------------------------------------------------------

7. Prin sat, surorile mari au voie sa dea ture singure cu bicicletele sau trotinetele. 

Eu: Tani, tu trebuie sa ramai cu mine si cu Nati, esti prea mica sa pleci cu ele.

Tani: Offf....dar tot e bine, mami, ca macar am si eu cu cine sa vorbesc.



Comments

Post a Comment

Popular Posts