Sfintii Trei Ierarhi

Tema nu era noua, facusem deja cunostinta la 1 ianuarie cu Sfantul Vasile, asa ca azi au fost entuziasmate, iar eu surprinsa ca retinusera despre lucrarea Sfantului, si anume Vasiliada.
Cartile cu pricina, sunt cele micute, de la editura Potamitis:

si din cartea Sfintii, prietenii nostri de la Editura Teofilia, unde am citit doar despre Sfantul Grigorie.

Dupa care au inceput activitatile.
Pentru inceput, la capitolul RECUNOASTERE, un mic puzzle, ca sa faca asocierea corecta intre chipul Sfantului si numele sau:

si de lipit abtibilduri cu numele Sfantului in dreptul fiecaruia. Fireste, poate fi o simpla bucatica de hartie pe care sa scrieti numele si pe care copiii sa o lipeasca folosind lipiciul, dar pentru ca noua ne plac mult abtibildurile, aveam astfel de etichete pe care le valorific atunci cand cred ca este cazul, ca in lectia de fata😀.

Daca va este de ajutor pentru cei mici, acasa, puzzle-ul il gasiti aici pentru vizualizare/printare. Eu l-am imprimat si plastifiat pentru o mai indelunga utilizare.
Dupa care, au avut de trasat linii de la Sfant la o lucrarea care sa ii deosebeasca unul de altul si cu ajutorul careia, lor sa le fie mai usor sa faca asocierea intre Sfant si lucrarea respectiva.
Mai departe, o fisa ce poate fi usor folosita si pentru cei mai maricei, avand in vedere ca este mult de citit si informatiile care se cer presupun o cunoastere mai amanuntita din viata Sfintilor: o gasiti aici pentru vizualizare/descarcare:
Ca activitate sugerata in carticica editurii Teofilia, se recomanda desenarea unei flori, urmand ca pe fiecare dintre petale sa fie trecut numele unui prieten, care sa le aminteasca de prietenia Sfantului Vasile cel Mare cu Sfantul Grigorie Teologul.
Noi nu am desenat, dar am decupat din hartie colorata si apoi le-am lipit. A fost un moment de mare folos, pentru mine, cel putin, caci in felul acesta am aflat ca Sofia se intelege la gradinita cu mai multe fetite decat aveam eu idee (ea este o introvertita si nu reusesc sa aflu intotdeauna de la ea pe cat imi doresc eu sa stiu si astfel de activitati o incurajeaza spre confesiuni pe care in mod firesc nu mi le-ar fi facut ).
Iar in final, va las un desen al ei, drag mie (i-a desenat pe toti trei, dar colorandu-i cu cariocile, nu se mai distinge desenul atat de bine, dar pe Sfantul Vasile cel Mare il aveam inca de atunci cand l-am citit prima data, pe 1 ianuarie):




Comments

  1. Minunat! Sfintii Trei Ierarhi sa iti rasplateasca osteneala si sa iti dea putere sa o tii tot asa!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts