Postul mare pentru copii

Anul trecut am inceput din Postul Pastelui (vedeti aici) sa le organizez progrmul lor de post altfel decat o facusem in anii trecuti, idee pe care am prealuat-o si pentru Postul Craciunului, iar acum a venit vremea sa mai adaugam ceva la postul cu care erau deja obisnuite, caci pana la urma despre asta e vorba in post, despre antrenament...putin cate putin ca sa ajungem la performante, fiecare dupa puterile si implicarea lui, bineinteles.

 


Am inceput Postul acesta, reamintindu-ne care ne-au fost "realizarile" de anul trecut, citind biletelele pe care le aveam la POST, RUGACIUNE si MILOSTENIE (am schimbat putine din ele) si le-am daruit ca dar la inceput de post cartea Tu stii ce e postul, Mihai pe care, dupa ce am citit-o si pe ea si pe cea primita in dar anul trecut Doamna Paresimilor, am cazut de acord ca varstele fiind diferite, trebuie sa implinim totusi si postul un pic altfel. Asadar, pe langa biletelele pe care le tragem si le implinim intocmai, cele mari nu vor manca carne nici la scoala miercurile si vinerile, prima si ultima saptamana din post. Nu stiu daca vor reusi, eu doar le-am sugerat: Irina a parut de-a dreptul incantata, iar Sofia mi-a spus ca va incerca. A ramas ca eu doar le voi aminti dimineata ca e miercuri sau vineri, iar ele vor alege ce vor face in ziua respectiva. 

 Pe langa toate astea, am in plan cu ele sa le invat sa picteze postul acesta icoane pe sticla. Acum cativa ani am tinut un atelier pentru copii din Parohie, iar mintea mea era pe atunci la vremea cand voi putea sa le arat aceasta tehnica si fetelor mele (Sofia avea 2 ani si Irina un bebelus de numai cateva luni). Acum cred ca a venit vremea acea mult asteptata si sper sa reusim sa realizam cateva icoane frumoase pe sticla.

Pentru ca luna de luna citim din aceste doua carti, si ne plac foarte mult rugaciunile adresate sfantului respectiv, caci sunt foarte scurte si cuprinzatoare si mereu se adreseaza cu o cerere potrivita starii pe care o simt si eu la fetele mele, am cazut de acord ca in aceste 7 saptamanai vom alege 7 dintre sfintii prezentati in aceste carti si le vom citi rugaciunea, scrisa pe un biletel in prealabil, dimineata si pe parcursul zilei. (In fotografie, apare Sfanta Drosida, fiica imparatului Traian, praznuita luna aceasta)


In perioada Craciunului si a Pastelui, scot de pe un raft unde tin cartile specifice acestor doua perioade si le pun pe un raft mai la indemana, unde, de obicei, tinem o perioada cartile din care citim seara inainte de culcare, ca pentru perioada urmatoare sa ne delectam cu o lectura "mai duhovniceasca".

Le-am impartit in mai multe poze, incercand sa surprind si temele intr-o oarecare masura, dar si pe categorii de varsta oarecum, caci acum avand 3 citititoare in casa, am selectat si pentru Tatiana volumele cu text mai putin, pe care si le va putea citi si singura.




 






Cam acestea fiind spuse, speram ca ducem la bun sfarsit lucrarea noastra si va dorim si voua :

Post cu bucurie, liniste, pace si roade dupa masura!



Comments

Popular Posts