Ultima saptamana de post

 

Gata, mai e o saptamana si nu mai e nevoie de o planificare atat de stricta a meniului. Dupa, revin la schema mea obisnuita dupa care ma orientez si mai usor. 

Daca ati urmarit meniul saptamanal, cred ca ati observat ca nu gastesc lucruri complicate, in primul rand ca nu sunt eu mare gospodina si in al doilea rand ca am incercat sa merg mereu pe ideea ca mancarea simpla este cea mai sanatoasa si ca nu e nevoie sa pun accentul pe mancare mai mult decat se cuvine. 

Asadar, pentru ultima saptamana am hotarat sa fac o shimbare, implincandu-i pe fiecare din membrii familiei mai activ decat o fac de obicei si anume: fiecare va stabili meniul pe cate o zi si ma va ajuta sa il pregatesc. 

De exemplu, Sofia va alege ce vom gati pentru luni, Irina va alege pentru marti, Tatiana pentru miercuri, Tati pentru Joi, iar eu pentru vineri (deja stiu: cartofi prajiti pentru ca asta este un ritual in familia noastra, ca in ajunul Craciunului si al Pastelui, deci de 2 ori pe an, sa mancam cartofi prajiti. Fetele sunt crescute sa stie ca un asemenea meniu nu este sanatos si hranitor si totusi, nu vreau sa le cresc in asa fel incat sa fie mereu ispitite de cartofii prajiti pe care alti copii ii iau poate in meniu saptamanal, si am hotarat ca noi acasa sa ii gatim in aceste 2 zile, iar in rest, ele pot manca atunci cand merg la bunici, in vizita la cineva sau in concedii).

La Calendarul de post din ultima saptamana, fetele au tras urmatoarele biletele:

POST: postul de iaurt, care, dupa cum a spus Irina: e foarte simplu, si asa nu mancam prea mult iaurt pe timpul saptamanii. Asa am si intentionat cand am ales pentru ultima saptamana postul de iaurt, ca sa li se para cel mai simplu si sa nu ramana cu amintirea unui post aspru si sa nu mai fie dispuse sa coopereze pe viitor la urmatoarele posturi.

MILOSTENIE: sa daruiasca o jucarie.

RUGACIUNE: sa spunem (sau sa cantam) in fiecare zi Troparul Nasterii in speranta ca pana la Craciun il vom sti.

PS: In poza apar cartile pe care le avem noi in biblioteca, semnate de aceeasi autoare, Brandusa Vranceanu, aparute la editura Nepsis. Unele din ele le-au primit acum, in perioada de Advent, pe altele le avem deja din anii trecuti, dar vreau sa subliniez ca aceste carti sunt absolut minunate, prezinta situatii diverse din viata de zi cu zi a unui copil (plictisul pentru teme, furtul unei jucarii, lacomia etc) cu trimiteri la Pateric, care ii ajuta pe parinti sa discute mai usor o problema cu copiii lor si pe cei din urma, sa isi insuseasca mai bine o lectie moralizatoare pe care, de cele mai multe ori atunci cand o primesc din gura parintilor, o percep ca pe o "cearta" in fata careia tind mai degraba sa se inchida, decat sa o primeasca ca pe un sfat spre indreptare. Dar nu numai, unele sunt povesti create cu multa imaginatie in jurul unor aspecte biblice, cum este de pilda povestea "talharului bun" sau a Magului Artaban, "cel de-al patrulea mag". Recomand cu toata caldura cartile Brandusei Vranceanu!

Comments

  1. De acord cu recomandarea! Doamna merge la biserica la care obișnuiam și noi să mergem, dar până când nu am avut copii, nu am știut că scrie. Sunt minunate cărțile dumneaei!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts