Cum am invatat despre Cehia

                                   

Despre Cehia nu erau foarte multe de amintit, avand in vedere ca ele locuiesc aici de cand s-au nascut. 

In toti acesti an, au avut parte de multe vizite prin centru orasului, la Ceasul Astronomic, celebrul Charles Bridge, Vltava, castelul Pragai, catedrala Sfantul Vitus, Turnul Petrin (copia lui Eiffel), muzee, locuri de joaca etc.

Insa am profitat de saptamana in care era praznuit Sfantul Martin, un Sfant de dinainte de schisma, si le-am citit povestea lui din Patericul pentru copii, iar ca deliciu culinar am pregatit gasca cu varza (nu stiu de ce, dar acesta este obiceiul local, ca la Sfantul Martin sa se manance gasca sau rata cu varza...nu- i rau, doar ca pentru mine, deloc cu veleitati de gospodina, a fost o adevarata provocare😀 ). 

Sofia facuse deja cunostinta cu Sfantul Martin in anii de gradinita, caci pe 11 noiembrie se organiza o piesa de teatru in aer liber ce surpindea momentul in care Sfantul Martin ajuta pe cineva sarac taindu-si partea de jos a mantiei sale si asezand-o pe umerii acestuia.

                                      

Tot legat de acest sfant care in lumea catolica este mult mai cunoscut decat in mediul nostru ortodox (din pacate pentru noi😒), Irina a primit ca sarcina acasa, sa realizeze acest cal, prieten supus al Sfantului in luptele sale impotriva asupritorilor.

Fireste, si de data asa am lipit abtibildurile, altfel cum ne-am obisnui cu obiectivele, vecinii, steagul tarii de adoptie?😉

                                      

Am facut apoi cunostinta cu universalul, dar ceh la origini, scriitor Franz Kafka, citindu-le aceasta frumoasa carte aparuta la editura Cartea Copiilor in care personajele principale au existat cu adevarat, fiind vorba despre insusi autorul cartii, iubita sa si o fetita pe nume Dora, care trista din cauza pierderii papusii sale, reuseste sa depaseasca momentul cu ajutorul imaginatiei unui geniu al secolului XX, nimeni altul decat insusi Franz Kafka.

Si bineinteles, ca nici in cazul Cehiei, colectia Micii mei eroi nu ne-a lasat balta, ci ne-a pus la dispozitie frumosul volum despre Gregor Mendel, parintele geneticii. A fost o lectie foarte frumoasa si in urma careia fetele si-au elucidat singure misterul celor doi ochi albastri din familia noastra, in conditiile in care tati si mami au amandoi ochii caprui.😆

              
                                       


 

Comments

Popular Posts