Diferența dintre grabă si iubire



Există o asemenea diferență între grabă si iubire atâta vreme cât sunt două noțiuni abstracte și cu un câmp lexical fără niciun element comun?
Pare a fi aceeași diferență ca între un trandafir si un mandril sau între un copac si Statuia Libertății, si totuși eu cred ca există o diferență atâta vreme cât există o legătură.
Am sa va spun cum vad eu această legătură si care e diferenta dintre ele.
Mi-amintesc cum, în facultate fiind, iar Cosmote-ul intrase bine pe piata oferind 2000 de minute pentru o încărcare de 5 €, iar soțul meu (doar prietenul meu pe atunci) ma suna sa imi recite, fără grabă , un capitol întreg din Cântarea Cântărilor. Stiu ca s-a pregatit pe indelete si a astepatat momentul oportun pe cand eu, fiind o grăbită, am inteles atunci, sau poate mai tarziu ca iubirea nu se împlinește niciodată prin repezeală (încă mai lucrez si acum la acest capitol) ci că, atunci când iubesti:
- NU pleci niciodată pe ușă (la serviciu, la cumpărături, la scoala/grădiniță etc) fără să iti iei la revedere de la cel rămas acasă, daruindu-i o îmbrățișare sau un sărut,
- NU il întâmpini niciodată pe cel care se întoarce de la lucru cu Să-ți iei copiii si sa faci ce vrei cu ei, mie mi-au ajuns o zi întreagă. Nici cu Fugi la magazin ca nu mai avem pâine iar eu nu am reusit cu copiii sa ies din casă sau si mai grav Iar ni s-a stricat masina de spălat, asa ca trebuie sa faci ceva sa o repari chiar acum!
Pentru toate există o soluție pe care o vei gasi mult mai usor de împlinit, după ce il vei îmbrățișa,  săruta, întreba despre cum i-a fost ziua, iar apoi cand va veni randul tau sa ii explici cum ti-a fost ziua, vei avea ocazia să ii dai detalii despre nereusitele tale de peste zi, fără urma de reproș,
- NU te grăbesti să te asezi la masa si sa mananci pana cand nu e si el gata. Mi-amintesc ca, fie mi-a spus bunica, fie am citit pe undeva, nu trebuie, ca femeie, sa te asezi si sa mananci pana cand el, capul familiei, nu s-a asezat, nu a fost servit primul si nu si-a dat binecuvantarea pentru inceperea mesei. Nu sunt vreo feminista, dar atunci cand am auzit/citit asta, stiu ca un pic m-am revoltat si in sinea mea nu eram intru totul de acord cu aceasta teorie, insa iubirea m-a invatat ca nu trebuie sa fac asta pentru ca mi-o spune cineva sau e scris undeva, ci pentru ca vreau sa am rabdare si sa astept sa mananc cu cel pe care il iubesc si ca, in felul acesta ii voi putea acorda o parte din timpul meu in tihna (ma rog, nu chiar, cu masa inconjurata de copii, dar la pensie, sigur vom avea parte de ea😊) si ne vom putea impartasi impresiile de peste zi,
-NU te grăbesti sa iesi pe usa atunci cand plecati la un eveniment, unde tinuta trebuie sa fie una festiva, fara sa ii acorzi cateva secunde si lui si sa te arati preocupata de felul cum ii sta. Asta nu inseamna ca trebuie sa il critici (sunt barbati care nu accepta sa fie sfatuiti in privinta felului in care se imbraca), ci sa ii sugerezi (daca acest lucru chiar e necesar) sa faca o schimbare fie atunci, fie pentru data viitoare. Asta nu inainte de a-i oferi o privire calduroasa si o vorba de apreciere despre cat de bine ii sta imbracat in haine festive,😜
- NU te grăbesti sa ii reprosezi ca iar a intarziat, fara ca mai intai sa afli motivele pentru care s-a intamplat lucrul acesta,
- NU te grăbesti sa iti dai cu parerea despre felul in care a procedat intr-o anumita situatie, fara sa cunosti mai intai motivele care l-au impins la o atare atitudine/actiune,
- NU te grăbesti sa il iscodesti de motivele pentru care e suparat/incruntat/nervos daca nu iti lasa impresia ca ar vrea sa iti vorbeasca despre asta,
- NU te grăbesti sa il condamni daca atunci cand i-ai cerut ajutorul, te-a refuzat. Va aprecia acest lucru si cu urmatoarea ocazie va fi mult mai dispus sa coopereze,
- NU te grăbesti sa ii schimbi "punctele slabe" prin cuvinte, ci printr-o atitudine calda si intelegatoare,
- DE FAPT, NU te grăbesti sa il schimbi, sa il ajuti sa evolueze, sa se perfectioneze, ci IUBESTE-L pentru ceea ce e si intr-o zi va deveni ceea ce vrei (nu pentru ca s-ar schimba si s-ar plia neaparat pe cerintele tale ci pentru ca in ochii tai va deveni din nou cel de care te-ai indragostit si care si pe atunci avea aceleasi "neajunsuri", doar ca nu i le vedeai.).

In final, va las cea mai frumoasa definitie a iubirii, descrisa de Sfantul Apostol Pavel in Epistola intai catre Corinteni:
"4 Dragostea rabdă îndelung; dragostea este plină de bunătate; dragostea nu ştie de pizmă; nu se laudă; nu se trufeşte.
5 Dragostea nu se poartă cu necuviinţă, nu caută ale sale, nu se aprinde de mânie, nu pune la socoteală răul.

6 Nu se bucură de nedreptate, ci se bucură de adevăr.

7 Toate le sufere, toate le crede, toate le nădăjduieşte, toate le rabdă.
8 Dragostea nu piere niciodată."

Comments

Post a Comment

Popular Posts