Cum am invatat despre Austria si Elvetia

 

 Am ales sa vorbim atat despre Elvetia cat si de despre Austria impreuna, caci fiind vecine, am gandit ca va fi mai usor sa le localizeze pe harta odata ce vor fi luate la pachet.

Ca sa improspatam un pic memoria, am rasfoit fisierul nostru de poze, cu praf virtual, de pe calculator si am vorbit despre o Austrie mai intima, una pe care am vizitat-o si in care ne-ar placea sa mai revenim, de s-ar linisti lucrurile in lumea intreaga...de nu, vom ramane sa depanam numai amintiri. Slava Domnului, ca pe-astea le putem salva singuri in cufarul memoriei noastre si avem acces la ele oricand.


Dupa delectarea cu poze, am facut apel la memoria tactila si am vorbit despre palatul Schonbrunn pentru ca ne-am reamintit mai usor ca l-am vizitat atunci cand am revazut pozele in care mancam inghetata:😋

                                                              

                                                       

asa ca am trecut la lipitul de abtibilduri cu un si mai mare interes:

                                               

Am inceput apoi sa intram si in arta culinara si am preparat meniu simplu, dar pe placul tuturor: piure de cartofi cu snitele .....dar la cuptor😆.
Dupa care am savurat, sau mai bine spus, doar au savurat caci erau numai trei bombonici invelite in staniol cu chipul lui Mozart pe ele.

Fireste, cand e vorba despre Mozart nu te poti rezuma numai la niste bomboane invelite cu staniol ce are imprimat chipul lui, ci trebuind sa ne aducem aminte mai multe despre acest geniu al muzicii clasice, am apelat la cele doua volume pe care le avem: unul din colectia Micii mei eroi si celalalt semnat Cristina Andone aparut la editura Nemi.

In materie de carti, aici am avut si un volum dedicat celebrei piese a lui Mozart, Flautul fermecat, pusa sub forma unei povestioare despre o fetita, Sofia, care isi dorea sa participe la premiera acestui spectacol si pentru ca nu avea bani, a hotarat sa vanda mere si cu ajutorul lui Mozart insusi, pe care are sansa sa il cunoasca personal, reuseste sa participe la spectacol, dar si in culisele acestuia si retraind momente de spaima, dar totodată de admiratie si extaz, emotiile ei puternice si imaginile de exceptie ne-au ajutat si pe noi sa ne familiarizam cu spectacolul de opera.







Pe langa muzica lui Mozart, pe care am ascultat-o de atatea ori, ne-am mai reamintit de el si printr-un apel la memoria vizuala:

 
In saptamna dedicata Austiei si Elvetiei, am inceput sa joc cu Sofia ȚOMAPANT (nu stiu daca il jucati cand erati mici, dar pentru mine era distractiv tare si visam de ani de zile ca il voi putea juca cu fetele mele. Iata ca a venit vremea pentru cea mare. Practic, trebuie facut un tabel iar fiecare litera din numele jocului este intiala unul cuvant: Ț pentru țări, O pentru orașe, M pentru munți, A pentru Ape, P pentru plante, A pentru animale, N pentru Nume si T pentru Totalul punctelor adunate).

Asadar, afland despre tari, munti, ape, nu puteam sa nu amintim despre frumosii si maiestuosii Alpi, pentru care, ne-am gandit sa plantam la noi acasa, celebra si impresionanta floare aflata pe cale de disparitie, Floare de colt, care va precizez ca nu a iesit. Sincer, nici nu ma asteptam, ar fi fost chiar o minune, de s-ar fi intamplat.

Cam atat despre Austria, la Elvetia trecand, am aflat ca ea este adesea amintita ca tara ceasurilor, asa ca am facut apel la jocul nostru din Lidl cu tablite, afisand diferite ore, si am introdus-o si pe Irina in lumea timpului trecator. Sic transit gloria mundi 😃.



Iar inainte de culcare, am citit din Tezaurul cu povesti, pe Wilhelm Tell,  poveste dedicata eroului elvetian care l-a inspirat pe Schiller sa scrie celebra sa opera omonima.





Comments

Popular Posts