Relatia mea cu telefonul

 

Uneori, mi-as dori sa nu am nevoie deloc de el, sa nu il folosesc nicicum, dar mi-e imposibil totusi. Traim in era tehnologiei si cum totul se misca cu o viteza naucitoare si toate informatiile sunt transmise rapid printr-un apel ori print-un mesaj, oricat de mult mi-as dori sa nu il folosesc, traiesc totusi in mijlocul valtorii si trebuie sa ma dau dupa ea.

Doar ca mi-am propus anumite reguli de care am reusit sa ma tin si altele pe care as vrea sa le introduc, dar nicicum nu imi ies. Cel putin, deocamdata.

- nu accesez Facebookul de pe telefon. Mai precis, de cativa ani relatia mea cu Facebookul s-a deteriorat serios, asa ca mi se intampla sa intru o data la cateva luni pentru ceva absolut necesar si atunci de pe calculator.

- mi-am setat sunetul de Whatsapp pe Mute, in asa fel incat nu tresar la niciun sunet de mesaj, mai precis, nici nu stiu cand imi scrie cineva, doar daca sunt langa el si aud o mica vibratie, dar nici atunci nu ma determina sa vad cine si ce mi-a scris.

- nu il folosesc in preajma fetelor pentru a citi blogguri, a cauta informatii pe o anumita tema sau a scrie mesaje. Nu imi iese asta cu mesajele tot timpul, pentru ca uneori sunt mesaje urgente la care sa raspund, dar la cele care mai pot astepta, raspund de obicei seara, dupa ce ele dorm sau in orice alt moment in care ele nu sunt cu mine.

- il asez uneori in alta camera si cand am tendinta de a verifica ceva si stiu ca nu il am in preajma, renunt la a mai pleca in recuperarea lui. Doar ca uneori e amuzant, fix atunci primesc rarele mele apeluri si trebuie sa fug pe scari ca sa ajung sa raspund la el.😅

- cand sunt plecata cu ele afara, nu il folosesc decat pentru situatii absolut necesare.

La inceput a parut un pic dificil, caci de pilda, atunci cand eram afara, iar ele se jucau, tendinta mea era aceea de a scoate telefonul si de a citi, scrie ceva cuiva. Acum am grija sa am mereu cu mine o carte in geanta si tentatia e mult mai mica. 

- nu il mai folosesc seara inainte de culcare, nici macar pentru a citi, asa cum faceam inainte, ci l-am inlocuit cu o carte.

Imi doresc chiar si mai mult sa reduc utilizarea lui, sa dezvolt o relatie si ma sanatoasa cu telefonul caci stiu ca in felul acesta le pot fi fetelor mele un bun exemplu pentru dezvoltarea lor ulterioara cu ecranul.

Ce mi-as dori sa introduc, dar pana acum nu am reusit:

- sa nu il folosesc nicicum miercurea si vinerea.

Daca aveti ponturi despre ce alte comportamente as putea dezvolta pentru a reduce si mai mult prezenta ecranului in viata mea, sunt mai mult decat nerabdatoare sa le primesc.


 

Comments

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc mult, Maria, pentru comentariu. Nu stiu de ce l-ai sters, eu voiam doar sa iti multumesc pentru ponturi si pentru toata marturisirea pe care ai facut-o aici. Reusisem doar sa citesc, dar nu imi facusem timp si sa raspund. Si mie mi se intampla acelasi lucru, din cauza celor trei grupuri de Whatsapp pentru scoala si gradinita, trebuie sa raman mai mereu conectata, dar ideea cu oprirea datelor mobile nu este deloc rea. Am incercat-o si eu acum 1 an, dar nu mi-a mers, as putea reveni la ea. Multumesc frumos si imi pare rau pentru hotararea de a fi renuntat la comentariu, cred ca ar fi fost utila maturia ta si altor cititoare, dar iti respect decizia.

      Delete
    2. Imi pare rau, a fost o greseala, n-am vrut sa-l sterg.

      Delete

Post a Comment

Popular Posts