Sisterhood

 

Mi s-a spus de-a lungul timpului ca sunt o mama "norocoasa" pentru ca :

- am numai fete care sunt cuminti, nu si baieti care, evident, nu sunt cuminti;

- avand numai fete e mai usor ca sunt de acelasi gen si se inteleg intre ele;

- e usor cu fete ca asculta, fac treaba, curatenie etc.

Im loc de "noroc" as zice eu ca e mai degrabă  mana lui Dumnezeu care sunt sigura ca are un rost si stie El mai bine de ce sunt eu mama doar de fete. Dar tare imi place sa cred ca Dumnezeu a creat aceste doua genuri, feminin si masculin, nu ca sa ne pedepseasca pe noi femeile care devenim mame, dandu-ne unora "binecuvantarea" de a avea numai din genul feminin "ala cuminte" si "pedepsindu-le" pe unele cu "baieti neascultatori"

Faptul ca sunt numai fete si se inteleg intre ele, este asa, o supozitie. Nu spun ca nu e mai usor cand sunt de acelasi gen, caci intr-adevar au, poate o perioada ceva mai lunga, aceleasi interese pentru acelasi gen de jucarii: papusi, carucioare etc, asa cum la baieti este interesul pentru masini, de pilda. Dar nu e musai sa fie din cauza asta cuminti. Fetele mele se joaca mult impreuna, recunosc, dar se cearta ZILNIC. Faptul ca nu scot asta in evidenta cand vorbesc cu alte mame, nu este pentru ca as vrea sa creez o impresie despre faptul ca la noi e Paradis, intelegere permanenta, liniste continua, ci pentru ca aceste tipuri de altercatii pe care ele le au de dimineata pana seara, mi se par inerente avand in vedere ca sunt diferite ca temperament, ca varsta, chiar si ca preocupari si mai mult de atat cred ca le ajuta sa isi exprime sentimentele si sa isi rezolve singure conflictele de acum și cele viitoare, din afara familiei. Bineinteles ca asta nu se intampla intotdeauna fara interventia mea, dar atunci ce rol mai am eu ca mama si educator, daca mereu as fi doar spectator si nu as interveni niciodata?

Cunosc si fete care asculta si din cele care nu asculta, tot asa cum stiu baieti foarte cuminti, cat si baieti mai putin cuminti. Faptul ca fac treaba sau curatenie, e o chestiune de cat de mult au fost sau nu responsabilizati in familie. Poate ca nu vor da cu matura, nu vor gati, nu vor spala vasele si nu vor coace prajituri, (desi sotul meu, copil fiind le-a facut pe toate, mai putin partea cu prajiturile ), dar pot face alte lucruri pe care fetele nu le pot implini: sa repare lucruri, sa ajute la construit, ridicat, asamblat etc.

In concluzie, nu ma simt "norocoasa" ca am numai fete, in schimb ma simt cu adevarat o mama binecuvantata si Ii multumesc ca a hotarat ca eu sa fiu aici cea care sa le ajut pe drumul spre Vesnicie prin educatie, rabdare, empatie, grija si incredere. Iar cand gresesc (si eu si ele), stiu ca trebuie sa imi plec genunchii mai des, caci imi cunosc (Ooo, si cat de bine mi le mai cunosc!) limitele si stiu ca acolo unde eu ratez, El corecteaza.

                                              

Comments

  1. ce frumusele sunt!si ale mele se cearta de numa,mereu au ceva de impartit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulțumesc, Irina! Da, știu, și la noi la fel, dar eu prefer sa vad partea plina: cât de tare se iubesc, ce frumos se joaca impreuma, cum își mai țin una alteia partea, cum își scriu scrisori și își dăruiesc desene etc.

      Delete

  2. Mai demult, inainte de a avea si eu copii, cineva mi-a spus mai in gluma, mai in serios, ca nu conteaza daca ai baiat sau fata, tot nu esti lipsit de provocari. Pentru ca:
    - baietii sunt, in general, mai nastrusnici, mai obraznicuti, le vin fel si fel de idei sa faca diverse ispravi si va exista o probabilitate mare sa ajungi cu ei la urgențe :)) cu falca gaurita sau cu vreun bat infipt in picior (ambele exemple sunt reale).
    - fetele sunt mai linistite din acest punct de vedere. In schimb ele sunt mai dramatice, analizeaza lucrurile, se supara mai profund decat baietii, trebuie sa le impaci, sa le lamuresti, pentru ca ele "simt" lucruri, nu e asa usor sa le pacalesti.
    Bineinteles ca exista si exceptii de ambele parti, dar, la modul general, cam asa as rezuma si eu lucrurile. Nu e simplu nici cu baieti, nici cu fete. Doar ca sunt provocari diferite.
    Sa va traiasca fetele, sunt tare dragute!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deși nu am baieti, privind în jur, descrierea d-voastră mi se pare intocmai. Cat despre fete, niciun cuvânt de adăugat. Cu alte cuvinte, nici unii nici alții nu sunt mai mult sau mai puțin "cuminti", doar noi parintii trebuie sa invatam cum sa gestionam provocările lor. Si cred ca Dumnezeu a sădit în noi aceasta putere, noi însă trebuie doar sa o cultivam.
      Mulțumesc mult de apreciere!

      Delete
  3. Pe mine au început să mă scoată din sărite cei care mă întreabă din prima daca sunt cuminți sau dacă se bat/ceartă intre ei băieții. Normal că sunt și cuminți și neastâmpărați și normal că se hârjonesc de dimineața până seara și că se iubesc și își poartă de grijă tot timpul. Și mai cred că Dumnezeu ne-a dat băieți mie și fete ție pentru că a știut că sufletele noastre aveau nevoie fix de asta ca să ne mântuim un pic mai ușor. Dar recunosc că vă invidiez un pic pt faptul că reusesti sa le tii pe toate într-un loc ca să le pozezi. Va ador tot timpul fotografiile. Răbdarea mea se termină înaintea răbdării lor la poze. Și de asta am băieți 🙃. Va pup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa știi ca nu e neapărat usor sa le adun pentru poze, doar ca de când au început sa aprecieze mai tare albumele făcute de mine, păstrarea amintirilor a devenit și pentru ele un argument mai puternic.

      Delete

Post a Comment

Popular Posts