Despre produsele de curatat casa

Eu am un obicei, o rutina, de care nu vreau sa ma dezic decat in cazuri foarte rare (ex. in zile de sarbatoare): lunea este ziua de curatenie in care trebuie sters praful, dat cu aspiratorul, schimbat asternuturi, frecat chiuvete, bai, WC-uri si tot ce mai presupune in mare, o curatenie generala.

Ei bine, pentru asta e nevoie si de ceva produse de curatat. Am inceput cu produse clasice, puternice, care faceau intr-adevar treaba buna, dar care mie imi dadeau o usoara senzatie de durere de cap si de voma. Asa ca, mi-am spus ca oricat de tare imi doresc sa am casa curata, nu vreau sa o fac cu riscul de a-mi afecta sanatatea. Am tot citit fel si fel de solutii pentru curatat facute doar in casa din produse naturale si imi placea mult ideea, doar ca eu simt ca sunt "angajata" in tot felul de activitati prin casa, cu fetele sau cu gradina, iar asta ar mai fi presupus inca un efort in plus pentru mine sa le produc, sa le asez frumos in recipientele lor si tot asa. Motiv pentru care am ales o solutie de compromis: produse cumparate, care nu or fi ele BIO 100%, dar care au un miros placut, a curat, a natura, care nu imi provoaca acele stari despre care mentionam mai sus, si care nu costa nici o caruta de bani: produse din magazinul DM, marcile DENKMIT ori Frosch.

Pentru chiuveta, o data la 2 saptamani, de pilda, pun si bicarbonat de sodiu si apoi otet si o curat si asa. Uneori robinetele le curat cu pasta de dinti si le frec cu periuta. Pentru asta am pastrat o periuta si la bai si la bucatarie si cate un tub de pasta fie pe terminate, fie unul mai ieftin pe care il cumpar special pentru acest scop.

Cuptorul cu microunde (stiu ca nu e in regula, sau cel putin asa se spune despre el, ani de zile nu l-am avut, dar a venit la pachet odata cu casa in care ne-am mutat si nu pot spune ca l-am pastrat doar ca piesa de mobilier😔) il curat punand intr-un pahar de sticla cateva felii de lamaie si setez timpul la 7 minute. Apoi doar cu buretele si laveta de bucatarie sterg totul din interior.


 
 Cuptorul obisnuit il frec de seara cu bicarbonat de sodiu cu buretele umezit, iar apoi stropesc cu otet. Dimineata curat totul cu buretele si laveta si treaba e gata. Imi pare rau ca nu am poze, stiu ca facusem, dar nu le mai gasesc.

Pentru baie si nu numai, am de asemenea aceleasi marci:

Cat despre detergentul de rufe, nu am gasit inca un inlocuitor cu care sa rezonez: imi trebuie ceva bun calitate/pret, caci totusi cantitatile de rufe pe care le spal sunt destul de mari, insa sunt bucuroasa ca de ani de zile am eliminat balsamul si l-am inlocuit cu aceste sticlute de uleiuri, tot din DM, din care torn cateva picaturi si hainele chiar au un usor miros de lamaie, levantica, vanilie etc.

 Daca aveti alte sfaturi sau idei deja puse in practica si cu rezultate satisfacatoare, sunt bucuroasa sa le primesc.

Pana atunci va doresc zile cu spor!

Comments

  1. Si eu folosesc otet pentru a indeparta usor piatra depusa pe chiuveta de inox sau de pe ibricele in care am fiert apa, ceai. E minunat! Si atat de eficient!
    Pana acum am folosit si bicarbonat, si otet, numai pentru a face un ciclu de curatar pentru masina de spalat
    In Romania exista si gama romaneasca "Nufar verde" de la Farmec care are o formula biodegardabila si hipoalergenica. Din aceasta gama folosesc detergentul de vase si solutia pentru spalat geamuri. Cred ca este si solutie pentru wc.
    Chiuveta de la baie, cada si wc-ul le spal cel mai des cu sampon (Head&Shoulders avem noi), ies stralucitoare. Pentru chiuveta am folosit si pasta de dinti, e foarte buna si ea, asa este.
    Cand sunt putin mai murdare decat de obicei, le spal cu detergent de haine (pulbere) - pun in cada/chiuveta o cantitate suficienta, o umezesc putin, imi pun o manusa pe mana si frec cu un burete peste tot.
    In wc nu mai pun odorizant de wc, ci il spal mai des, iar pe dinafara il sterg cu spirt.
    Pentru aragazul de inox n-am gasit o solutie pana acum; pentru el folosesc Cif.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow, aflu lucruri cu totul noi. Mulțumesc mult pentru idei!

      Delete

Post a Comment

Popular Posts