Lectie de istorie: Formarea poporului roman si a limbii romane

 Dupa cum am promis candva, am reusit oarecum sa ma mobilizez si sa va prezint pe scurt si mai mult prin imagini, primele noastre lectii de istorie avute anul acesta.

Pentru inceput, am apelat la aceste carti minunate pentru copii care sa fie potrivite si pentru varsta fetelor mele, semnate de Magda Stan, de unde eu le citeam, dupa care rezolvam si exercitiile de la sfarstiul fiecarui capitol.

 
Iar apoi le ofeream povestea scrisa de mine pentru ele pe aceeasi tema studiata in cartile mai sus amintite. Le-am printat pe un format ca de pergament, ca sa le dau un aer mai important, sa le induc asa in atmosfera de vechi, de istorie๐Ÿ˜†. Va las aici o parte din Introducere, partea care sa le starneasca interesul si sa le motiveze sa asculte povestile mele.

              

Pentru asta, am pregatit si desene la care a contribuit destul de consistent si Sofia, ca atunci cand citeam textul, fetele sa isi fixeze imaginile sau detaliile mai usor.


Apoi apelam la lectura suplimentara din cartile clasice cu care si eu am crescut, ale lui Dumitru Almas, pentru care trebuie sa multumim matusii din Romania care s-a gandit la noi.

Si pentru prima lectie, in care am vorbit despre daci si romani, ne-am folosit si de aceasta carte cu abtibilduri pe care am prins-o candva, in urma cu multi ani,  la un pret derizoriu si am pus-o la pastrare, cu gandul ca intr-o zi ne va fi de folos. Si ne-a fost.๐Ÿ˜€

Iar la sfarsitul tuturor acestor activitati, le-am pregatit si eu un fel de test, ca sa vedem cate din informatii s-au asezat si care au ramas inca invaluite in mister.๐Ÿ˜Š

Aici au avut de realizat un mozaic dupa modelul roman, din hartie creponata:

 
Iar aici, au avut, de raspuns, completat, desenat, dupa cum se cerea in cerinta exercitiului. Am incercat sa realizez exercitii care sa acopere toate varstele lor: 5, 7, 9 ani.
Si cam aici s-a sfasit prima noastra lectie de istorie, care a avut un succes nebanuit. Erau asa de incantate ca voiau sa le facem atunci pe toate, insa eu nu eram inca gata cu celelate povesti care asteptau sa fie concepute, apoi trecute pe calculator, imprimate pe aceasta foaie pergament, ce presupunea un efort suplimentar pentru incadrarea textului in forma respectiva (pfooa, ce am regretat pe parcurs modelul ales ๐Ÿ˜•). Nu va mai povestesc despre desene!๐Ÿ˜ž






Comments

Popular Posts