Cand iubești, dăruiești

 

Când am citit prima data asta, am reacționat ceva de genul: Pfoaa, ce banal! Cine nu știe asta? Toată lumea dăruiește când iubește, nu?

Dar stai, întrebarea era de ce tot mai multe neînțelegeri în cupluri și foarte dese divorțuri? Tot asta aud mai des și mai des în jurul meu. Care sa fie motivul? Ce mai trebuie în plus sa dăruiești când iubești ca râurile de lapte și miere sa curgă tot ca la început?

Am aflat. Pai a dărui când iubești nu se traduce astfel:

- Iubito, azi stau eu cu copiii, poți merge în oraș, caci eu am zi libera și oricum n-am ce face.

- Iubitule, azi iti fac prajitura preferata ca sincer și eu am chef de ceva dulce.

- Iubito, azi te scot în oraș ca sunt bucuros, am primit promovarea mult asteptata.

- Iubitule, în seara asta îți fac masajul pe care il aștepți de o luna ca sunt odihnita, copiii dorm și am avut o zi buna.

Pai nu, ca atunci nu dăruiești pentru ca iubești ci dăruiești pentru ca TE iubești.

A dărui când iubești se manifesta altfel:

- pregătești mâncarea preferata a celuilalt atunci când tu ești sătulă și nu ai chef decât de un ceai;

- asculți cu interes ce are celalat sa iti spună în ciuda gândurilor, grijilor și preocupărilor tale adunate de peste zi/ zile;

- ramai calm chiar dacă în interiorul tău e furtuna;

- zâmbești când în interiorul tău iti vine sa plângi;

- te trezești devreme sa pregătești micul dejun când somnul te îmbată de placere;

- încurajezi atunci când te simți descurajat/a;

- admiri atunci când nimic nu pare sa te impresioneze;

- feliciți chiar si atunci când nu par motive serioase de felicitat;

- nu iti pierzi răbdarea chiar si atunci când simți ca scuipi flăcări pe nas;

- cedezi chiar dacă știi clar ca ai dreptate;

- il odihnești pe celălalt fără așteptări de reciprocitate;

Cu alte cuvinte, renunti la tine ca să îl slujești pe celalalt.

Stati ca nu e nimic de speriat pentru ca rezultatele, negreșit, nu întârzie sa apară! Știți de ce? Pentru ca atunci când iubești și dăruiești, totul se răsfrânge asupra ta ca un bumerang. Celalalt va dori sa facă același lucru pentru tine. Cu alte cuvinte, nu pierzi nimic, ci numai câștigi. ☺

Nu stiu daca e relevant sau nu, dar merita încercat! Chiar funcționează!


Comments

Popular Posts