Reteta de chec delicios fara zahar

 

Eu sunt dintre acele mame care inca mai crede ca zaharul dauneaza grav sanatatii😅, asa ca ma feresc sa fac (foarte des) prajituri in casa cu zahar. Bine, nici din cele fara nu pot spune ca fac des pentru ca eu cred ca nu e suficient sa fie fara zahar, atata timp cat le dezvolt apetitul pentru dulce in general. 

Ma rog, ideea este ca inca de cand era Sofia mica, am incercat multe retete de dulciuri sanatoase, chiar si tiramisu cu crema de avocado😂. Ea pare incantata in poza, dar credeti-ma, nu a fost asa in realitate.😊Nu zic ca a fost rau, dar in tot cazul nu era ceva de repetat.

Mai sunt totusi unele retete de dulciuri sanatoase pe care le repet, dar de cand am descoperit acest chec pe care il mancam cu totii cu maaaaare pofta, nu pot spune ca mai sunt dispusa neaparat sa incerc alte si alte retete. Se face si foarte usor, iar asta pentru mine e un mare avantaj pentru ca mie nu imi place sa pierd mult timp cu gatitul. Am mai spus-o, nu sunt deloc o gospodina in adevaratul sens al cuvantului.😉

Ma rog, sa trecem la reteta. Am gasit-o pe net, va las mai jos si linkul, doar ca vreau sa spun ce am modificat eu si sa garantez ca iese absolut delicioasa.

Deci, ca ingrediente:

200 de gr de pasta de curmale (sunt ok si curmale intregi, carora trebuie sa le scoateti samburii si apoi puse la hidratat cateva ore, dar v-am spus doar ca eu nu sunt o gospodina din acelea carora le place sa isi petreaca timpul mult prin bucatarie, nu? Asadar, eu imi cumpar direct pasta de curmale si cand am chef de un chec din asta, hop in debara.)

120 ml ulei

300 ml lapte (eu am folosit vegetal)

3-4 linguri de fulgi de ovaz

160 gr faina alba

1 lingurita bicarbonat de sodiu

o jumatate de lingurita de praf de copt

un pic de sare

30 gr nuci

Eu fărâm pasta de curmale cu mana și o amestec impreuna cu laptele intr-un bol si apoi bag blenderul sa se mixeze mai bine. Apoi adaug toate celelalte ingrediente pe rand si cand am terminat de amestecat, pun si nucile si torn amestecul in tava, iar tava o dau la cuptor pentru 40 de minute la 180 de grade.

Asta-i tot.

Reteta o gasiti aici.

PS: Sofia si Tatiana pur si simplu nu suporta curmalele uscate. Irina e sigura care mananca cu noi, pe timp de iarna cand ne rasfatam cu fructe uscate, insa cu acest chec le-am cucerit.

 

Comments

Popular Posts