Saptamana Patimilor - Joia Mare


Pentru aceasta zi, ne-am rezumat la a le citi din Evanghelia lor evenimentele care marcheaza aceasta Sfanta Joie:
- Cina cea de Taina cand Hristos a instituit Taina Sfintei Impartasanii, transformand painea si vinul in trupul si sangele Lui,
- Spalarea picioarelor, moment in care Hristos ne demonstreaza care este adevaratul model de smerenie si iubire pentru aproapele fiecaruia din noi,
- Rugaciunea din Gradina Ghetsimani prin care Hristos cere cu durere si lacrimi de la Dumnezeu - Tatal sa ii fie luata durerea ce urma sa o traiasca, ca in final sa accepte sa se faca voia Tatalui si nu a Lui,
-Tradarea lui Iuda Iscarioteanul, ucenicul care l-a vandut, dandu-l pe mana soldatilor romani
-Lepadarea lui Petru, cand acesta neaga de 3 ori la rand ca l-ar cunoaste pe Hristos, realizand si pocaindu-se abia cand aude cocosul cantand si amintindu-si astfel de vorbele lui Hristos care ii prevazuse aceasta lepadare.

In ce priveste activitatile de azi, ne-am reamintit numele celor 12 apostoli si cateva detalii despre fiecare din ei, prin aceste fise pe care le-am decupat si am asezat fiecare apostol peste cerculetul care il definea prin scurta descriere prezentata de mine:







iar in final, i-am lipit pe toti Apostolii in jurul lui Hristos,  amintind astfel de asezarea lor la Cina cea de Taina, despre care stim atat din reprezentarea lor in icoane, cat si din detaliile prezente in Sfintele Evanghelii, ca Ioan, ucenicul cel iubit era asezat langa Hristos, iar Iuda in apropiere, fiind acela care a putut intinde mana in acelasi timp cu Hristos in vasul din care mancau.



  
 

Comments

Popular Posts