Jurnalul din cutiile de chibrituri

 Dupa o pauza destul de lunga, revin...sper ca de data asta fara intreruperi, sau macar cu unele mai mici.
E adevarat, timpul nu imi ingaduie asa de mult, pe cat mi-as dori uneori, sa ma ocup de acest blog pe care l-am deschis in ideea de a impartasi si altor mamici, pe de o parte din aventura in lumea cartilor pentru copii, dar si din activitatile pe teme religioase, indeosebi, pe care eu ma straduiesc sa le am impreuna cu fetitele mele.
M-am temut la un moment dat ca prezentarea cartilor nu este neaparat de folos, atata vreme cat ai libraria la indemana si le poti rasfoi cand si cat vrei, insa acest demers al meu a aparut in conditiile in care pentru noi, plecati peste granite, acest lucru nu este posibil decat pentru carti in alta limba, insa nu si pentru cele in limba romana. Cele mai multe comenzi de carti le fac on-line si atunci tare mi-as dori sa am posibilitatea sa le rasfoiesc ca sa imi fac o idee daca textul si imaginile sunt chiar pe placul meu. Nu de putine ori mi s-a intamplat sa fi cumparat carti de care am fost mai apoi foarte dezamagita.
Si pentru ca sunt mamici care mi-au spus ca au ales sa cumpere unele carti in urma prezentarii mele aici, pe blog, macar pentru acestea, voi incerca pe cat posibil, sa prezint din cand in cand o carticica din mica noastra biblioteca, cu o mica prezentare a cartii si cateva ilustratii din interiorul ei.

Azi am ales sa prezint carticica pe care fetita mea cea mare a primit-o in dar in prima ei zi de scoala.
"Jurnalul din cutiile de chibrituri" editura Cartea Copiilor, prezinta legatura ce se creeaza intre un strabunic si nepoata lui prin intermediul unui jurnal pe care acesta il pastrase de-a lungul vietii pentru a-si rememora clipe importante din viata lui. Un jurnal inedit, caci cel care il realizase, nu stia la momentul respectiv nici sa scrie nici sa citeasca. Asa ca alege sa pastreze obiecte mici, cat sa incapa intr-o cutie de chibrituri, dar care sa fie suficient de elocvente pentru a-i aminti de o anumita perioada, sau de un anumit moment cu un impact suficient de major asupra evolutiei sale ca om.
Ilustratiile sunt fascinante si imbina atat culoriile vii specifice prezentului  celor doua personaje, cat si unele care pastreaza atmosfera aceea de epoca: alb-negru cu nuante de galben.
 Cartea poate fi citita atat celor de 4-5 ani, caci textul nu este foarte complicat si imaginile spun uneori mai multe decat o pot face cuvintele, dar si celor mai mari de 7 ani, avand in vedere ca este un pic de istorie in relatarea bunicului prin jurnalul sau: migrarea italienilor in America din cauza saraciei crunte ce cuprinsese tara lor in perioada de unificare a Italiei (Risorgimento).

Sper ca pozele sa fie mult mai convingatoare decat o fac vorbele mele:








Comments

Popular Posts