Prima saptamana din Postul Mare

Am fost intrebata de cateva ori daca fetele mele postesc.πŸ˜• Au totusi 6, 4 si respectiv 2 ani. Eu am inceput sa postesc cand eram in liceu. Nu spun ca atunci ar trebui sa inceapa oricine sa posteasca, doar ca este o varsta a constientizarii, o varsta la care copiii trebuie sa inceapa sa inteleaga rostul si semnificatia postului. Iar postul nu este numai despre mancare.
Marturisesc ca am inceput un exercitiu cu fetele mele, inca de cand Sofia avea vreo 2 sau 3 ani (deci cu siguranta nu avea idee despre ce ii vorbesc), introducand in obiceiuri de familie, iesitul la cofetarie inainte de Lasatul Secului pentru Postul Pastelui si al Craciunului. Nu ni se intampla asa des sa mancam o prajitura in oras (doar de zilele lor onomastice, cand au de ales intre prajitura la cofetarie, pizza in oras sau inghetata si de cele mai multe ori aleg inghetata sau pizza), asa ca este o ocazie buna sa facem acest lucru impreuna inainte de inceperea unuia dintre aceste doua posturi insemnate. Acum le spunem (caci si Irina a crescut asa incat sa inteleaga intr-o oarecare masura, semnificatia Praznicului Imparatesc pentru care ne pregatim in perioada postului) despre ce urmeaza sa facem in Post. Le-am spus ca noi nu vom mai manca produsele animale, iar ele pot alege la ce vor sa renunte: dulciuri cumparate (cele facute in casa sunt acceptate) sau desene. Fireste, nu au renuntat la nimic din toate astea, dar nici nu mi-am facut vreun plan ca s-ar fi putut concretiza un asemenea visπŸ˜€. Nu asta era chiar tinta mea: cum spuneam mai sus, postul trebuie sa fie constientizare, iar ele nicicum nu sunt la varsta propice, dar eu ma folosesc de principiul picaturii chinezesti, despre care vorbea si Parintele diacon Sorin Mihalache, si nadajduiesc ca pe la 14-16 ani incolo lucrurile vor lua o alta intorsatura..sau si mai devreme, de ce nu?
Ce mi-am propus, in schimb, saptamana aceasta sa facem pentru a simti impreuna frumusetea Marelui Post:

1. Citim din Evanghelie (sper eu, in fiecare zi, inainte sau dupa rugaciunile de seara)
2. Rugaciunile de seara le facem impreuna, rostind rugaciunile incepatoare, Crezul, Rugaciunea Sfantului Efrem Sirul si "Doamne Iisuse Hristoase, miluieste-ma" de cate 10 ori fiecare.  
2. Lipim /coloram in "Cartea mea din Postul Mare"
 - Invatam despre Andrei Criteanul si citim/ascultam Canonul de pocainta catre Mantuitorul (miercuri)
- Invatam despre Roman Melodul si citim/ ascultam Acatistul Maicii Domnului (vineri)
3.Facem impreuna coliva (vineri)
4.Citim din Fapte minunate din vietile Sfintilor in banda desenata (volumul 2), despre minunea colivei si Sfantul Teodor Tiron (sambata)

 
5.Invatam prin joc despre cei 12 Apostoli ai lui Hristos, citind Iisus si ucenicii sai
 6.Citim un Psalm pe saptamana si ne straduim ca un verset (doua sau mai multe, dar din experienta anului trecut, cu cat e mai scurt, cu atat se retine mai usor) sa il transcriem pe o foaie cartonata care sa fie pusa la vedere si sa il citim inainte de masa, ca rugaciune, dupa "Tatal nostru".
Pentru aceasta saptamana, am ales, ca si anul trecut, Psalmul 22, primele doua versete:

Un post cu folos va doresc!

Comments

Popular Posts