Duminica vamesului si a fariseului

Inca de anul trecut am avut aceasta carticica aparuta la editura Potamitis, Cartea mea din postul mare, care contine imagini de colorat pentru fiecare duminica sau moment reprezentativ din ceea ce alcatuieste perioada pregatitoare Invierii Domnului.
Cartea mai are si un poster, pe care noi l-am lipit si anul trecut, si anul acesta, pe un perete accesibil fetelor, asa incat, dupa ce citim textul evanghelic si lucram si activitatile aferente (in cazul in care eu reusesc sa le pregatesc ceva) si abtibilduri pe care fetele le lipesc pe posterul cu pricina, in fiecare duminica.
In timp ce le pregateam activitatile legate de "Duminica Vamesului si a Fariseului", Sofia statea pe langa mine, punandu-mi un potop de intrebari despre ce fac acolo, pe cine desenez, de ce asa si nu altfel si eu incercam pe cat puteam sa ii dau detalii, dar sa nu dezvalui totul, asa incat activitatea propriu-zisa sa nu devina intr-atat de anosta incat sa isi piarda interesul cu totul pentru ea.
Cum am spus si mai sus, cartea aceasta de la editura Potamitis o aveam inca de anul trecut, dar pe vremea aceea, singura activitate pe care o faceam pe marginea evenimentelor ce preced Invierea Domnului, era doar sa citim textul evanghelic si sa coloram imaginea respectiva din carte (asta in cazul in care Sofia nu o colora la biserica, in timpul Sfintei Liturghii). Atat si nimic mai mult. Iar Sofia este acel gen de copil caruia nu ii place sa "se mandreasca" cu ceea ce stie😀 Poate ar trebui sa fiu bucuroasa ca am un copil smerit😇, daca tot suntem in duminica in care se vorbeste despre smerenie, dar eu pot sa spun ca uneori ma ingrijoreaza aceasta atitudine a ei, de a nu raspunde, desi stiu sigur ca stie raspunsul, in conditiile in care din toamna ar trebui sa mearga la scoala si gandesc, asa in perspectiva, ca orice raspuns pe care l-ar da poate constitui un avantaj in ceea ce s-ar presupune statutul de elev bun sau...mai putin bun.
 In fine, ideea era ca atunci cand imi punea intrebari pe marginea activitatii pe care eu o pregateam pentru duminica aceasta, nici nu mi-a trecut prin gand ca ea si-ar mai putea aminti ceva din anul trecut, asa ca ii raspundeam firesc la orice intrebare, incercand pe cat puteam sa nu stirbesc cu totul interesul pentru ceea ce urma sa se petreaca dupa ce ii voi fi citit si textul integral din Evanghelie. Insa ea singura imi raspunde la intrebarea mea "Cine crezi tu, dupa desenul meu, ca este cel bun si cine este cel rau?" (intrebare care a venit dupa ce eu am primit intrebarea ei: Care din cei doi pe care ii desenezi tu, mami, a mers la Hristos?). Atunci mi-a marturisit ca isi aminteste de anul trecut cum ca unul din ei se lauda prea tare si il judeca pe celalalt si mi l-a aratat pe foaie pe cel care il desenasem eu ca fiind Fariseul, iar celalalt se ruga la Dumnezeu sa il ierte pentru ca era pacatos, iar pe acesta l-a recunoscut, fireste in persoana Vamesului.
Nu pot sa spun ca mare mi-a fost bucuria sa stiu ca toate aceste lucrari impreuna cu ele dau roade...momentan la nivelul cunoasterii, dar eu cred ca vor rodi in timp si la nivelul faptelor...Fireste, pentru asta e necesara o rugaciune continua, nu numai activitatile de acest gen😉, pe care ma straduiesc sa o tin vie, atat in ce ma priveste, dar si in ce le priveste.
Si acum sa inchei aceasta maaaare paranteza, prezentand mai jos activitatile aduse in discutie:
Aici i-am desenat pe cei doi protagonisti de astazi, in jurul carora am lipit o rama, dedesubt un buzunaras in care trebuia sa puna biletelele ce se potriveau starii lor duhovnicesti:

Iar mai apoi, activitate, la care a vrut si Irina sa participe, a fost aceea de a-i decupa pe cei doi si mainile lor, desenate separat, si sa le lipeasca in asa fel incat sa reflecte, de asemenea, starea lor duhovniceasca( gasiti modelul in linkul atasat mai jos):

Am incheiat seara citind din 12 luptatori si eroi adevarati de Florin Jinga aparauta la editura Nepsis, viata Sfantul Teodor Tiron, praznuit astazi:

Rugaciune catre Sfantul Teodor Tiron:
"Sfinte Teodor, intareste-mi credinta, Am multe dorinte, vreau multe lucruri si, daca le primesc, imi tot doresc altele si altele. Te rog, ajuta-ma sa fiu multumit, sa ma bucur de ceea ce am si roaga-te pentru mine sa-mi implineasca Dumnezeu doar cererile cele spre folos, cele spre mantuire asa cum ti le-a indeplinit tie. Amin".


Comments

  1. Draga mea, desenele tale sunt tot mai frumoase😁. Multumim pt sugestii.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts