Mancati sanatos

Ce mama nu este preocupata de sanatatea copilului ei, mai ales cand vine vorba de mancare?
Fiecare din noi isi doreste (macar un pic, sa recunostem 😏) ca puiul nostru sa prefere broccoli in locul prajiturilor si sa ii para spanacul la fel de ispititor ca o felie de paine unsa cu unt si dulceata de capsune.
Ei bine, nu stiu daca aceasta carte careia vreau sa ii fac astazi reclama va va ajuta sa ii aduceti pe copii in acest punct, dar cu siguranta va va ajuta sa deschideti o discutie serioasa si sanatoasa despre mancarea cu adevarat folositoare si tamaduitoare.
La noi a functionat...de cand avem aceasta carte, discutiile despre hrana sanatoasa versus nesanatoasa s-au infiripat destul de rapid si trebuie sa recunosc ca nu pierd niciun prilej de a ma folosi de exemplele personajelor din carte pentru a influnta alegerile culinare intr-o directie sau alta.
Nu am facut o obsesie din asta (cel putin eu asa cred 😇) , dar cu siguranta am reusit cel putin sa le starnesc interesul pentru discutii pe aceasta tema, asa incat, la masa, atunci cand nu mi se cere sa recit poezii sau sa le povestesc despre ce faceam eu cand eram mica, sunt intrebata ce beneficii aduce mancarea din farfurie...si aici recunosc ca mai pasesc usor si pe taramul fabulatiilor atata vreme cat scopul scuza mijloacele de a le fi cultivat inclinatii sanatoase in alegerea mancarii da semne ca rodeste.
Cartea Mancati sanatos scrisa de Danion Vasile contine patru povestioare, toate centrate pe ideea aceasta de cumpatare, de promovare a mancarurilor simple in detrimentul celor rafinate si nesanatoase, de tihna in timpul meselor si atentie asupra ceea ce mananci (nu de alta, dar am observat ca este un adevarat curent de promovare a meselor celor mici in timp ce se uita la desene animate).
Ilustratiile Rodicai Vieru sunt uimitoare, te fac sa visezi cu ochii deschisi si...nu, nu sunt recomandate in timpul mesei...daca te uiti la ilustratiile ei in timp ce mananci, s-ar putea sa musti din furculita😉.





Si daca tot am atatea prilejuri de a le vorbi fetelor despre folosul pe care il aduce fiecare leguma/fruct asupra unui organ sau altul, am zis ca poate nu ar fi gresit sa introduc si aceste materiale Montessori ce le aveam de mai multa vreme si pe care le-am considerat pana acum nepotrivite cu varsta lor.
Recunosc ca si acum am sovait, dar dupa ce le-am prezentat cu mare neincredere in prima seara, facand o simpla trecere in revista a fiecarui organ si rolul sau in organism, am ramas placut surprinsa sa vad ca Sofia a retinut mai mult de jumatate din informatiile date, iar Irina a retinut si ea destule.

 
 Asa ca am mers mai departe si ne-am distrat facand conturul unui om din boabe de fasole si punand legume si fructe pentru fiecare organ, incercand eu in felul asta sa le mai induc si dragostea pentru ciuperci (urechi) daca vor sa auda mai bine 😀...dar nu cred ca mi-a reusit, amandoua spunadu-mi raspicat ca auzul lor este foarte bun..ceea ce, recunosc, este adevarat😀. Dar nu-i timpul pierdut...eu voi mai tese si alte povesti in jurul simpaticelor ciupercute cu care nu am reusit sa le cuceresc pana acum, in orice fel le-as fi gatit.
Si pentru ca li s-a parut prea scurta activitatea asta (pentru care eu m-am pregatit o saptamana😒), am mai decupat un omulet si apoi organele, lipindu-le pe rand pe un perete (sacrificat special pentru astfel de creatii de arta)...apoi i-am facut si un camarad, ca sa nu se simta stingher.


P.S. Lamaia reprezinta vezica urinara! (m-am gandit sa aduc lamuriri inainte de a se fi creat confuziile).



Comments

  1. Foarte interesanta cartea, dar si activitatile propuse!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, cartea este intr-adevar interesanta, iar activitatile sunt un rezultat al starii pe care o induce. Ma bucur sa stiu ca ele produc interes:)

      Delete
  2. Omuletul mi-a placut cel mai mult😀. Felicitari! Eu ma intreb cand apuci sa te gandesti la toate astea, ca de lucrat efectiv, nici nu indraznesc. Si la noi cartea a fost prilej de discutii legate de mancarea sanatoasa si baietii sunt foarte incantati de ilustratii. Multumim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uneori cand nu reusesc sa adorm dupa ce am fost trezita de vreo 5 ori pe noapte, ma gandesc la ce as putea sa fac pe zi ca sa uit cumva ce rupta de oboseala voi fi cand va suna alarma:)))

      Delete
  3. Bianca, ai uitat sa mentionezi si jocul "Mancati sanatos" 😊 Activitatile tale sunt super!

    ReplyDelete
    Replies
    1. II facusem poza la joc si era in plan sa scriu si despre el, dar am uitat...poate fac un update...multumesc, oricum!

      Delete

Post a Comment

Popular Posts