Botezul Domnului

Cum Botezul Domnului si Soborul Sfantului Ioan Botezatorul sunt doua sarbatori mari, conectate prin prezenta Sfantului Ioan Inainte-Mergatorul, si activitatile noastre au fost prezentate toate la un loc.
Fireste, am inceput prin lectura si pe tema aceasta am avut mai multe materiale.
Prima carticica , aparuta la editura Girasol, se cheama Botezul lui Iisus si e potrivita pentru cei mici, caci textul e foarte scurt, scris cu litere mari (poate fi folosita si pentru lectura celor care abia au invatat sa citeasca si cunosc doar literele mari, de tipar), cu scurte poezioare, cu imagini viu colorate si cu intrebari pe baza textului, la sfarsitul cartii.




Iar despre viata Sfantului Ioan Botezatorul, am aflat cateva lucruri dintr-o carticica mititica, aparuta la editura Potamitis (face parte dintr-o seria Pateric pentru cei mici, vol 21):

  Dupa care, au inceput activitatile mult asteptate. Prima data am inceput cu scena botezului pentru care am avut nevoie de 2 farfurii de carton (la noi trebuie totul in dublu exemplar, altfel se lasa cu scandal :)) pe care fetele le-au colorat in partea de jos cu albastru, reprezentant raul Iordan, iar mai apoi i-au decupat si colorat pe Hristos si Ioan Botezatorul, lipindu-i pe fiecare pe cate un bat, iar Soarele (Dumnezeu Tatal) si porumbelul (Dumnezeu Duhul Sfant) impreuna pe acelasi bat. Am facut 3 gauri in farfurie, pozitionandu-i pe fiecare in asa fel sa recream scena Botezului si putand in felul acesta sa miscam personajele, am folosit replicile cunoscute din dialogul dintre cei doi si confirmarea venita prin cuvintele lui Dumnezeu-Tatal: Acesta este Fiul meu cel iubit, intru care am binevoit..(Matei 3, 17).



Iar apoi au urmat alte feluri de "fise": labirint, lipit, sau confectionat din tubul de la hartia igienica, o lacusta care sa aminteasca de hrana Inainte-Mergatorului.



 Si apoi, intreaga zi am ascultat si cantat troparul Troparul Botezului Domnului:

 În Iordan botezandu-Te Tu, Doamne, închinarea Treimii s-a arătat; ca glasul Parintelui a marturisit Ţie, Fiu iubit pe Tine numindu-Te, si Duhul în chip de porumbel a adeverit întărirea Cuvântului. Cel ce Te-ai arătat, Hristoase Dumnezeule, şi lumea ai luminat, slavă Ţie.

Iar la sfarsit am primit in loc de multumire, intrebarile: Asta-i tot, mami? De ce asa putin? De ce nu ai pregatit mai mult? Le-am luat drept compliment:)
 

Comments

  1. Felicitari, Mami de 3 fetite, esti sursa mea de inspiratie! Cu dragoste si admiratie, Mami de 2 fetite 🤗

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts