Sfantul Ierarh Dosoftei si Sfantul Eustratie

Aseara, inainte de culcare, Sofia, in semn ca i-au placut activitatile legate de praznuirea Sfantului Spiridon, ma intreaba:
-Mami, maine ce sfinti mai sunt praznuiti?:)
Ei bine, i-am explicat eu ca in fiecare zi sunt praznuiti sfinti, dar ca eu nu am carti si activitati pentru fiecare din ei (pentru ca, de fapt, asta voia ea sa imi sugereze prin intrebare:) ), dar ca maine este norocoasa, caci sunt praznuiti Sfantul Ierah Dosoftei si Sfantul Eustratie si vom avea de citit despre viata si faptele lor.
Despre Sfantul Ierarh Dosoftei am citit din cartea SINAXARUL SFINTILOR ROMANI DE PESTE AN, aparut la editura Doxologia. Textul este succint, se incadreaza intr-o singura pagina, dar recunosc, nu este atragator, sunt mai mult informatii istorice, dar am rezumat totul in cateva propozitii si am privit imaginea din dreapta sa ne familiarizam cu chipul Sfantului.


Dupa care am trecut la urmatoarea carte: 12 luptatori si eroi adevarati, aparuta la Nepsis, unde sunt prezentati cate un sfant pe luna ( tocmai de aici si acel "12" din titlul cartii).


 


La sfarsitul fiecarei istorioare, este ilustrat sfantul a carui viata a fost descrisa si o mica rugaciune ce scoate in evidenta trasatura de caracter ce l-a ajutat pe sfantul cu pricina in lupta lui pentru castigarea insemnului de prieten al lui Hristos, si anume sfintenia.
Asa suna rugaciunea catre Sfantul Eustratie:
"Te rog, Sfinte Eustratie, ajuta-am sa inteleg ca imi este de folos sa citesc mult, ajuta-ma sa imi doresc sa invat bine si sa pot da si eu raspunsuri intelepte. Doamne, pentru rugaciunile Sfantului Eustratie, implineste-mi dorinta de a afla cat mai multe, spre slava Ta si mantuirea mea. Amin"



Comments

Popular Posts