Aventuri in lumea cartilor (Partea I)

Erus si Valea Rabdarii

Nu stiu cum voi, dar mie mi se intampla adesea sa imi doresc sa vad cum arata o carte in interior pentru a ma convinge daca merita sau nu sa o cumpar pentru fetele mele. Locuind in afara Romaniei si facand cumparaturile de carti exclusiv online (mi se mai intampla, ce-i drept, cand merg in Romania, o data pe an, o saptamana sau doua, sa calc si prin vreo librarie, dar recunosc ca timpul imi este foarte limitat si din pacate in orasul din care sunt eu, librariile sunt putine, spre inexistente, as zice..asa ca ma multumesc cu Libraria Mitropoliei si cu standul de carti din Auchan). Posibilitatile de a rasfoi online o carte sunt putine si de multe ori afisaza doar cateva pagini de la inceput,care nu sunt suficient de graitoare...asa ca eu m-am decis sa prezint pe blogul meu, din cartile pe care le avem noi in biblioteca in speranta ca vor fi utile si pentru alte mamici sau de ce nu, tatici, interesati de aspectul acesta.

Am primit cartea asta in dar, alaturi de celalalt volum ce continua aventura tanarului print, Erus prin Valea Generozitatii, si ne-am indragostit la prima vedere...
De obicei, sunt un pic reticenta la cartile astea noi care pun in valoare virtuti precum Rabdarea, Generozitatea, Politetea etc, pentru ca, desi tema abordata este esentiala, felul in care este imbracata prin cuvinte, nu ne starneste deloc interesul...cel mult ne uitam pe poze (si astea, daca sunt reusite) si citim povestea o singura data, dupa care nu mai revenim asupra ei...Nu s-a intamplat insa acelasi lucru si cu cartea lui Alec Blenche. Este o adevarata capodopera si este prima carte pe care i-am citit-o fetitei mele de 5 ani jumatate in mai multe zile. Fiind asa de mare, nu aveam timp sa o terminam intr-o singura seara (desi ea asa si-ar fi dorit, vocea mea insa nu rezista), am impartit-o in 3 seri si am sesizat dorinta de a continua si emotia cu care adormea gandindu-se la ce ar fi putut urma..
Autorul reuseste sa imbrace tema Rabdarii si mai apoi pe cea a Generozitatii intr-o atmosfera intensa de actiune, aventura si emotii, cum nu am reusit sa gasesc pana acum in nici una din cartile citite pana acum pentru fetele mele, in afara de cele clasice.
Desenele sunt minunate, reprezentative si foarte, foarte graitoare...Cele 2 fete mai mari ale mele (de 5 si 3 ani) sunt indragostite de printesa Roua (care apare in "Erus si Valea Generozitatii") si adeseori ma roaga sa le-o desenez ca mai apoi ele sa o poata colora.
Acum am sa postez si cateva imagini din carte in speranta ca vor fi de folos si va vor convinge sa cumparati aceasta carte pentru voi dar si pentru cei dragi..eu cu siguranta am sa o daruiesc pe mai departe cadou caci sunt convinsa ca nu voi da gres cu o asemenea poveste.

Pe scurt, cartea prezinta povestea unui tanar print, Erus ( caruia ii place sa castige la toate jocurile si se supara daca nu se intampla asa, caruia ii lipsea rabdarea si nu stia ce inseamna sa fie generos ) ce este rugat de tatal sau sa plece intr-o calatorie plina de aventuri pentru a salva lumea de la o mare nenorocire ce se abatuse asupra Lumii Bune in care soarele nu mai stralucea, oamenii devenisera rai si egoisti, iar dulciurile invadasera vietile copiilor, luand locul legumelor si fructelor ce fusesera pana atunci hrana lor de baza.
In aceasta calatorie prin Valea Rabdarii, Erus se imprieteneste cu un mar nazdravan si sugubat, Alpi pe numele lui, ce il ajuta sa depaseasca cu bine toate incercarile si sa invete cea mai importanta lectie ce ii fusese oferita in aceasta prima Vale, si anume pe cea a rabdarii.
Cartea cuprinde si cateva cantecele minunate pe care le puteti asculta chiar online, accesand linkurile de la sfarsitul cartii...ce sa mai, cartea este minunata si sper ca prin cele cateva fotografii pe care le-am facut, sa va determin sa o cumparati numaidecat!!!
Mult spor la citit!



















Comments

Popular Posts