Postul la copii


Imi pare rau ca nu am scris de la inceputul postului, dar a fost o perioada mai aglomerata, fetele au facut si varicela...asa ca, voi incerca sa recuperez pe cat se poate si sa va prezint aceste doua carti minunate, pentru copii, carti ce ii familiarizeaza pe cei mici cu insemnatatea postului si cu evenimentele de pe parcursul acestuia.

Cartile acestea, precum si altele, le-am prezentat si anul trecut aici.

Ca sa mai schimbam un pic obiceiurile, anul acesta, le-am pregatit fetelor un afis mai mare, care o reprezinta pe Doamna Paresimilor si pe langa pliculetele obisnuite de la RUGACIUNE, POST si MILOSTENIE despre care am vorbit detaliat in postarea de mai sus, am adaugat si un buzunaras in care fetele trag zilnic cate un biletel pe care este trecuta o cerinta.

Aici, sunt cateva din cele pe care le-au tras deja:


 Pe langa acestea, am descoperit un site absolut minunat, cu materiale ortodoxe fabuloase si dupa care m-am inspirat (mai precis, copiat 😁) unele activitati pe care sa le lucrez si eu cu fetele.

Una din activitati a fost pregatirea unui dosar in care sa lipim si sa lucram saptamanal pentru a intelege mai bine semnificatia fiecarei duminici din post.



Iar pe spate se gasesc cele 6 duminici, in care lipim icoana potrivita, transcriem Troparul si lipim denumirea duminicii respective.


Pentru fete este foarte antrenant, iar eu nu pot decat sa ma declar fericita ca am descoperit aceasta comoara pe care vreau sa o impart si cu voi: https://orthodoxpebbles.com/

 Pe langa acest dosar si activitatile aferente, mai sunt muuuulte materiale pe care le puteti gasi pe site si care sunt legate de semnificatia fiecarei duminici.

De pilda, pentru prima duminica, Duminica Ortodoxiei, am lucrat cu Tatiana o carticica cu propriile ei icoane. A facut una pentru ea si una pentru o prietena, dar in poza apare doar a ei.

Iar pentru Duminica Sfantului Grigorie Palama, am avut un joc in care am aflat mai multe informatii despre viata lui, pe care l-am jucat, evident cu Sofia, fiind singura cu varsta potrivita unei asemeni indeletniciri, iar pentru Tatiana, prescolara noastra care a descoperit bucuria scrisului si a cititului, am lasat sa completeze aceste spatii de pe fisa aferenta Duminicii Sfantului Grigorie Palama.

Astea sunt cateva din activitatile noastre din perioada Postului Mare. Sper ca voi reusi de acum incolo, saptamanal sa postez ce mai lucram si cu ce ne mai indeletnicim in materie de crestere duhovniceasca.

Pana atunci, va doresc un post binecuvantat, in pace si multa rabdare!


Comments

  1. Cu siguranță îmi voi cumpăra o imprimantă pe viitor ! Mulțumesc mult ,mi-aș dori și eu mai multa .....să fac și eu așa cu fetele mele!Cred că îmi lipsește credința multă !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh, nu știu dacă despre lipsa sau prezenta credinței e vorba. Dar intr-adevar, cu o imprimanta se pot rezolva multe, mai ales când dai peste niște oameni cu idei atat de frumoase, cum sunt cei pe site-ul ortodoxpebbles.
      Doamne ajuta și spor în toate va doresc!

      Delete

Post a Comment

Popular Posts