Aventuri in lumea cartilor (Partea a -III-a)

Luli si casuta din copac

Eu ma declar fan absolut al autoarei acestei carti. Mai avem de la ea si "Printre ierburi si lumina" si "Povesti din calendar" despre care voi povesti cu alte ocazii, dar "Luli si casuta din copac" este prima ei carte ce ne-a cazut in mana si de care ne-am indragostit iremediabil.
Am hotarat impreuna cu fetele ca daca ar fi sa plecam pe o insula pustie si nu ne-am putea cara intreaga biblioteca, atunci aceasta ar fi una din putinele carti pe care le-am lua totusi cu noi.
Luli este o fetita curioasa si dornica de a cunoste cat mai multe lucruri despre ceea ce o inconjoara, prin joc. In cartea asta, ea hotaraste impreuna cu tatal sau sa construiasca o casuta in copac, dar pentru asta, mai intai fac o incursiune in lumea copacilor, tatal sau prezentandu-i cateva tipuri de copaci si modalitatea dupa care ii poate usor recunoaste: tipul de scoarta, modelul frunzei, fructul etc.
Cu alte cuvinte, poate fi considerata o carte stiintifica, un atlas cu informatii despre anumiti arbori (plop, salcie, alun, stejar, tei, fag, brad, mar ), dar prezentate intr-o asa maniera, ca ti-e mai mare dragul sa citesti si sa recitesti pana cunosti toate detaliile despre fiecare in parte.
Dupa prezentarea fiecarui copac, autoarea introduce si un mic joc pe care il poti adapta in functie de varsta si interesul copilului (noi toata toamna ne-am jucat "Gaseste-ma", joc ce presupune sa fii acoperit la ochi si sa pui copilul sa pipaie scoarta unui copac, iar dupa ce ii este indepartata esarfa de la ochi, sa recunoasca ce copac a fost cel pe care l-a atins.), dar si o legenda, poezioara din folclorul nostru despre copacul prezentat.
Sper ca v-am facut suficient de curiosi incat sa o invitati si voi pe Luli in casele voastre si sa va devina unul dintre prietenii imaginari...Mijlocia mea deseori se refera la Luli atunci cand vrea sa stie daca face bine ceva sau nu: Luli se catara in copaci? Dar lui Luli ii placea sa manance fructe? Dar Luli recunostea copacii repede?







Comments

Popular Posts